Corina Martin, secretar general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR), a vorbit, în exclusivitate pentru WOWbiz.ro, despre cum voucherele au ajutat industria Horeca din România.
Voucherele de vacanță emise în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2020 urmează să expire la data de 30 iunie 2022. Aceste vouchere pot fi folosite doar în România, iar serviciile trebuie să includă cel puțin o noapte de cazare și trebuie folosite doar de posesorul acestora.
Corina Martin, secretar general FPIOR: „Tichetele de vacanță au „făcut bagajele” românilor pentru vacanțe în România.”
Corina Martin, secretar general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România
Instituțiile și companiile de stat, cât și firmele private, le pot angajaților vouchere de vacanță pentru emitere anuală timp de 5 ani. Spre deosebire de cei care lucrează la stat, unde vouchrele de vacanță sunt limitate la 1.450 de lei/persoană, în mediul privat acestea pot reprezenta până la 6 salarii minime.
Până în mai 2022, au fost emise vouchere în valoare de peste 940.000 de milioane de lei (aprox. 190 de milioane de euro). Prin această „injecție” de consum pentru turismul din România, industria Horeca a avut un sprijin în perioada dificilă a pandemiei.
„Practic, deși România nu a investit nimic în campanii de promovare de atât de mulți ani, nici adresate românilor și nici pentru a atrage turiști străini, tichetele de vacanță au „făcut bagajele” românilor pentru vacanțe în România, determinându-i astfel să-și descopere și cunoască țara, dar și să îi admire natura, peisajele, diversitatea și bogatia. Fiecare familie aflată în vacanță a devenit „influencer” și „promotor”, în imagini și fotografii, pe social media și în cercul propriu de cunoștințe și prieteni”, a precizat Corina Martin pentru WOWbiz.ro.
Corina Martin: „Mă bucură foarte tare este că sute de mii de copii și adolescenți români au făcut cunoștință cu țara lor.”
De când au fost introduse în rândul extrabeneficiilor salariale, voucherele de vacanță au ajutat, în parte, la reducerea evaziunii fiscale în turism, la dublarea unităților de cazare declarate oficial în ultimii 10 și au făcut vacanțele din România mai accesibile per total. 2022 este anul marii relansări pentru aceste vouchere care, anul trecut, au fost acordate doar angajaților de la privat și au acoperit o valoare ssemnificativ mai mică decât anul acesta, adică aproximativ 50 de milioane de euro.
„Introducerea tichetelor de vacanță a scos „la alb” 50% din locațiile de cazare care, înainte, nu se autorizau/clasificau – pentru că pensiunile, hotelurile, vilele sau apartamentele de vacanță nu pot intra în circuitul care să le permită să accepte tichete daca nu sunt structuri de cazare autorizate. Așadar, capacitatea de cazare oficială a României a crescut foarte mult. În același timp, a scăzut consumul de medicamente și a crescut gradul de refacere a capacității de muncă, ceea ce determină și o stare fizică și psihologică mai bună pentru angajații ce beneficiază de tichete, după ce revin din concedii. În plus, ceea ce mă bucură foarte tare este că sute de mii de copii și adolescenți români au făcut cunoștință cu țara lor, prin <<Emoții și Experiențe de România>>”
Funda uriașă, noua afacere de Crăciun! Decorul se vinde pe bandă rulantă, iar internetul e plin de anunțuri: "Funda gigant la reducere de Black Friday!". Prețurile sunt pe măsura decorațiunii | EXCLUSIV
Funda uriașă, noua afacere de Crăciun! Decorul se vinde pe bandă rulantă, iar internetul e plin de anunțuri: "Funda gigant la reducere de Black Friday!". Prețurile sunt pe măsura decorațiunii | EXCLUSIV