kanald.ro
Actualitate
Un pod din Brașov s-a prăbușit peste calea ferată. Pasarela era în reparații, însă circulația trenurilor care trec pe sub ea nu a fost întreruptă
O pasarelă a căzut peste calea ferată, fiind la un pas să cauzeze o tragedie.
Podul care face legătura între Brașov și Prejmer s-a prăbușit peste calea ferată care se află sub ea. Culmea este că pasarela se află în reparații în momentul în care o bucată mare din ea s-a desprins.
Chiar dacă la pod se efectuau lucrări de reparare și întreținere, traficul feroviar de sub acesta nu a fost oprit.
O pasarelă a căzut peste calea ferată, fiind la un pas să cauzeze o tragedie.
Un pod a căzut peste calea ferată
Pasajul a căzut marți, 20 septembrie, iar pe moment a blocat atât traficul feroviar spre Sfântul Gheorghe, cât și o parte din circulația de pe Drumul Național 10.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a impus o restricție de tonaj pe pod, din cauza lucrărilor care se desfășoară la acesta. Totuși, presa locală scrie că acestea nu au fost respectate, iar pasarela nu a mai rezistat și s-a desprins.
„La fața locului au acționat echipele CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), pasajul respectiv fiind în administrarea companiei de drumuri. Din punct de vedere al traficului feroviar, menționez faptul că, începând cu ora 18.55 s-a reluat circulația feroviară, cu tracțiune Diesel, pe relația Hărman – Prejmer. Trenurile care circulă dublate cu locomotivă Diesel între Hărman și Prejmer sunt următoarele: 4513, 1646 și 12406. Echipele feroviare de intervenție ale SRCF Brașov vor acționa în zona respectivă, într-o fereastră de grafic, pentru remedierea deranjamentelor la linia de contact, astfel încât să fie restabilită circulația în condiții normale de trafic”, a precizat Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR SA.
Podul de la Prejmer a fost construit în anul 1984 și a avut o garanție de rezistență de 50 de ani. Totuși, după doar 40 de ani, pasarela a început să prezinte mari probleme, precizează Mihai Rozorea, care consolidează lucrările care se desfășoară la pasarelă.
„În acest moment, considerăm că este un pericol să circulăm pe el, motiv pentru care am început procedurile pentru închiderea traficului. S-a măcinat betonul. A rămas doar fierul de armătură. Rezistența grinzilor nu mai există. Se simțeau vibrații și apăreau fisuri, motiv pentru care am decis să începem lucrările”, a explicat cu ceva timp în urmă directorul DRDP Brașov, Tudor Duțu, potrivit brasovmetropolitan.ro.