kanald.ro
Actualitate
Influencerii vor fi plătiți să promoveze destinațiile românești, anunță Ministrul Turismului
Guvernul României dorește să promoveze destinațiile româneși prin influenceri. Iată care este valoarea proiectului.
Influencerii vor fi plătiți să promoveze destinațiile românești. Daniel Cadariu, ministrul Turismului, a declarat că are în plan să implice influncerii români într-un proiect de promovare a țării noastre. Iată ce implică proiectul și câți bani sunt programați să fie trimiși către persoanele publice.
Influencerii vor fi plătiți să promoveze destinațiile românești
Ministrul Turismului a gândit un proiect menit să promoveze destinațiile și obiectivele turistice din România, iubite de milioane de turiști străini. Campania națională are în vedere colaborarea dintre stat și influenceri, de unde să reiasă succes pe partea de promovare a țării.
Decizia proiectului a venit în urma statisticilor făcute de Banca Națională Română, care anunțau că românii vor cheltui 6 miliarde de euro pe vacanțele din străinătate. Astfel, ministerul Turismului a decis să aloce 100.000 de euro din bugetul de stat către creatorii români de conținut pentru a crea content cu locurile deosebite ale țării, astfel încât să amintească cetățenilor că nu merită să promoveze și alimenteze turismul străin în locul celui de la ei de acasă.
„În paralel, vom apela la acea formă de promovare prin intermediul influencerilor. Suntem în curs de achiziționare a unui contract. Săptămâna aceasta urcăm caietele de sarcini pe SEAP, facem achiziția publică”, a precizat Daniel Cadariu.
Cu alte cuvinte, proiectul va fi scos la licitație, iar agenția de publicitate câștigătoare își va alege influencerii către care va trimite banii alocați. Pe lângă cuantumul deja anunțat, Ministerul Turismului va mai face o achiziție publică pentru buna funcționare a acestei campanii, mai exact o platformă intitulată „România.travel”. Suma aproximată portalului de promovare este de 409.000 de euro.
Citeste si: Ce biserici fortificate din România poți vizita. Istoria din spatele fiecăreia te va uimi
Ministrul Turismului a mai precizat că toate acțiunile vor fi înfăptuite până la finalul acestui an.
Ce criterii trebuie să îndeplinească influencerii
Alegerea creatorilor de conținut ar trebui să se desfășoare pe durata lunilor septembrie și octombrie anului în curs. Pe site-ul SEAP au putut fi publicate propuneri pentru influencerii eligibili acestei campanii, însă persoanele publice trebuiau să îndeplinească unele condiții: să gândească un plan de derulare a campaniei, profilul lor să se potrivească campaniei, date referitoare la costuri etc.
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii - catena.ro
Citeste si: Ce destinații turistice preferă românii pentru vacanța de toamnă 2022
Influencerii care ar putea fi numiți răspunzători pentru proiectul de promovare a destinațiilor românești trebuie să aparțină uneia dintre următoarele categorii:
- micro-influenceri – sub 100.000 de urmăritori
- macro-influenceri – între 100.000 și 1 milion de urmăritori
- mega-influenceri – peste 1 milion de urmăritori
surse: hotnews.ro, libertatea.ro