WowNews logo WOWnews
Stories

Sport

Formula 1 schimbă macazul în 2026. Ce spun specialiștii despre noul combustibil care va alimenta caii putere din circuit? | EXCLUSIV

Titi Aur, multimplu campion național de raliu, le-a explicat jurnaliștilor WOWbiz motivele din spatele deciziei FIA de a trece mașinile din F1 pe carburant sintetic peste 4 ani.

Ca parte a promisiunii de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2030, Federația Internațională de Automobilism (FIA) și organizatorii Formulei 1 vor introduce combustibilul sintetic, odată cu noile modele de motoare hibride ale echipelor participante.

Titi Aur, de 8 ori campion național de raliu: „Toate aceste reguli sunt făcute să nu denatureze partea de motorsport, dar, în același timp, să evolueze partea de siguranță și ecologie.”

Formula 1 schimbă macazul până în 2026. Ce spun specialiștii despre noul combustibil care va alimenta caii putere din circuit

Citeste si: Igor Cuciuc își plângea amarul în direct, în urmă cu câteva luni. Artistul se afla la capătul puterilor: “Perna noastră a fost udă în fiecare seară de lacrimile mamei și lacrimile tatălui.” - kfetele

Potrivit BBC, doar 1% din mașinile aflate în circulație la nivel mondial erau electrice sau hibride în 2020, așa că Formula 1 vrea să fie un promotor al popularizării acestora și face pași concreți în acest sens. F1 promite să atingă neutralitatea emisiilor de carbon nu doar pe pistă, ci și în afara ei. Anul trecut, Marele Premiu al Marii Britanii a fost prima cursă cu transmisiune neutră din punct de vedere al emisiei de carbon și același lucru se va repeta și anul acesta.

„O latură a Federației Internaționale de Automobilism este dezvoltarea și promovarea conducerii în siguranță, economice și ecologice în partea civilă. Înseamnă că foarte multe reguli din motorsport duc la o evoluție din punct de vedere tehnologic a diferitelor sisteme. Nu mai au voie cu motoare atât de puternice și a scăzut capacitatea cilindrică, a fost limitată puterea, ca să se dezvolte ținuta de drum, stabilitatea mașinii, pentru că, altfel, ar fi fost o concurență nebună pe motoare de 1.000, 2.000, de 5.000 de cai, și cine-i mai nebun să meargă mai tare. Era un lucru imposibil de crezut acum 20-30 de ani în Formula 1, raliuri, să se meargă cu motoare de 1.600 cm3 în Campionatul Mondial. Federația încearcă să nu pună la zid prea mult partea de imagine. Toate aceste reguli sunt făcute să nu denatureze partea de motorsport, dar, în același timp, să evolueze partea de siguranță și ecologie”, a precizat Titi Aur pentru WOWbiz.

Citeste si: Benzina și motorina, compensate cu 50 de bani la litru. Este reducerea suficientă pentru a trece prin criza carburanților? | EXCLUSIV

Titi Aur despre carburant: „Cu cât poluarea e mai mică, cu atât performanța e mai mică, în general.”

Formula 1 schimbă macazul până în 2026. Ce spun specialiștii despre noul combustibil care va alimenta caii putere din circuit

Titi Aur, câștigător al unui număr record de titluri în Campionatul Național de Raliu (8) și primul român care a participat în Campionatul Mondial de Raliu (2003)

[Sursa foto: Facebook]

Formula 1 speră că impunerea combustibilului sintetic va da startul adoptării generale în industria auto pentru motoarele standard cu combustie internă.

„Dacă era mai eficient, se duceau natural către acel carburant, adică nu trebuia să-l impună cineva și, probabil, nefiind mai eficient, trebuie impus ca să se dezvolte tehnologie performantă și pentru acest carburant. (…) Cu cât poluarea e mai mică, cu atât performanța e mai mică, în general, și atunci este impus un anumit carburant, tocmai pentru a dezvolta tehnologie pentru carburantul respectiv”, a mai spus Titi Aur.