kanald.ro
Economie
Curs valutar BNR, azi, 15 septembrie 2021. Cotațiile pentru principalele monede: Euro, Dolar, Lira sterlină și Franc elvețian Update
Curs valutar BNR, azi, 15 septembrie 2021. Banca Națională a României actualizează cursul valutar în jurul orei 13:00.
Curs valutar BNR, azi, 15 septembrie 2021. Banca Națională a României actualizează cursul valutar în jurul orei 13:00. Vezi care sunt cotațiile zilei pentru aur, dolar, euro și alte monede.
Curs valutar BNR, azi, 15 septembrie 2021
Banca Națională a României a actualizat cursul valutar pentru 15 septembrie 2021 la ora 13. Valorile afișate sunt valabile pentru ziua de 15 septembrie 2021.
Citeste si: BREAKING! A MURIT Horia Moculescu!- kanald.ro
1 EURO= 4.9481 Lei
1 USD= 4.1843 Lei
Francul elveţian= 4.5619 Lei
Lira sterlină= 5.7879 Lei
Leul moldovenesc= 0.2376 Lei
Gram de aur= 242.4488 Lei
Citeste si: Horoscop Chinezesc 15 septembrie 2021. Previziuni astrale pentru cele 12 zodii
Dacia Jogger, prima mașină hibridă lansată de companie
Compania Dacia, cel mai mare producător român de automobile, care aparține grupului francez Renault, a prezentat la Munchen, prima mașină hibridă, care poartă numele de Dacia Jogger.
Dacia Jogger este cel mai lung model produs de Dacia, iar din 2023 va avea și motorizare hibridă. Noul model pornește de la 15.000 de euro. Dacia Jogger este disponibil la lansare cu două motorizări: noul motor pe benzină TCe 110 și motorul ECO-G 100, notează hotnews.ro.
Comenzile pentru noul model de Dacia de pot efectua din noiembrie 2021, în peste 30 de țări din Europa, dar și în Trucia și Israel. Reprezentanții companiei au anunțat că Dacia Jogger va fi disponibilă în showroom din februarie 2022.
Ce spune Dacia despre design și dimensiuni și interior
”Jogger dispune de o parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, de aripi față și spate profilate și de o capotă cu bosaje proeminente.
Barele de pavilion, pasajele roților bine reliefate și garda la sol înaltă (200 mm la gol) îi permit modelului să fie în largul său pe toate tipurile de drum.
Echipată cu roți cu diametru mare (660 mm), Dacia Jogger degajă o impresie de robustețe. Ampatamentul generos, de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului. Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale. Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger oferă spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.
Pentru a accentua impresia de spațiu interior, planșa de bord beneficiază, pe întreaga sa lățime, de un bandou orizontal realizat din material textil. Acest element de decor este disponibil începând cu al doilea nivel de echipare al modelului. Deasupra bandoului se află tabloul de bord și ecranul multimedia iar sub el, amplasate ergonomic, butoanele de comandă (climatizare, asistență la conducere). Același material textil îmbracă și cotierele ușilor față.
În funcție de versiune, spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, prevăzute cu suporturi de pahar, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane. Lungimea măsuțelor poate fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Scaunele laterale de pe rândul al doilea dispun de sisteme de fixare Isofix.
Ocupanții de pe rândul al treilea beneficiază de scaune individuale prevăzute cu o cotieră centrală. Vizibilitatea către exterior este asigurată de un geam lateral de mari dimensiuni care se poate întredeschide, asigurând astfel ventilarea naturală a interiorului.
Fiecare rând de scaune dispune de lumini de plafon dedicate, numărul acestora ajungând astfel la trei în cazul versiunii de 7 locuri. Înălțimea diferită a șezutului scaunelor(+ 55 mm diferență între rândurile 1 și 2;+ 25 mm diferență între rândul 2 și 3) asigură un plus de confort pentru ocupanții locurilor din spate”.