kanald.ro
Exclusiv
Cum putea fi evitată tragedia în care a murit șoferul SPP! Titi Aur a spus care sunt gesturile care ar fi diminuat efectele accidentului dintre tramvai și autoturism | EXCLUSIV
Accidentul în care un angajat SPP și-a pierdut viața i-a șocat pe Bucureșteni. Bărbatul și-a găsit sfârșitul în mașină, în impactului cu un tramvai. Jurnaliștii WOWbiz.ro au luat legătura cu Titi Aur, expert în conducere defensivă, pentru a afla dacă și cum putea fi evitată tragedia!
Un accident cumplit a avut loc recent în București. Un angajat SPP și-a pierdut viața, fiind strivit între un tramvai și unul dintre stâlpii aflați între șine. Bărbatul ar fi încercat să întoarcă pe linia de tramvai, însă din păcate nu a mai apuc să-și ducă manevra la bun sfârșit.
Șoferul tramvaiului a primit recent și rezultatele analizelor, având în vedere că inițial a ieșit pozitiv la DrugTest. Acesta a luat de fapt un medicament, ci nu consumase substanțe interzise, după cum arată testele de la INML.
Scene cumplite în timpul accidentului din Sectorul 5
Cum putea fi evitat accidentul dintre șoferul SPP și tramvaiul
Bărbatul în cauză a murit pe loc, în urma accidentului petrecut pe Șoseaua Progresului din Capitală. În urma impactului cu tramvaiul, mașina în care se afla acesta s-a izbit de un stâlp, chiar în dreptul în care se afla locul șoferului.
Angajatul SPP nu a mai avut, din nefericire, nicio șansă, el fiind strivit de fiarele mașinii, în momentul în care autoturismul a fost prins între tramvai și stâlpul din mijlocul șinelor. Titi Aur a discutat cu jurnaliștii WOWbiz.ro și ne-a explicat care sunt cele câteva gesturi care ar fi putut conduce la evitarea tragediei și prin care șoferul ar fi putut eventual să rămână în viață.
"În primul rând, cel care a produs accidentul, adică cel care a și murit cu mașina mică ar fi trebuit să fugă din fața tramvaiului într-un fel sau altul.
Să facă cumva, măcar parțial, să fugă și să nu fie chiar în mijlocul mașinii", a explicat Titi Aur, pentru WOWbiz.ro.
Mașina șoferului SPP care a făcut accident cu tramvaiul s-a rupt în două
Ce ar fi putut să facă vatmanul, în momentul în care a văzut mașina
Mai mult decât atât, expertul în conducere defensivă este de părere că vatmanul ar fi trebuit să frâneze mai repede și mai devreme în momentul în care a văzut autoturismul care staționa pe șine.
"Ar fi trebuit să existe și gestul vatmanului care trebuia să frâneze. Nu a frânat sau a frânat foarte târziu. A condus complet nedefensiv. Adică, atunci când respectiva mașină a intrat pe linia de tramvai, normal vatmanul ar fi trebuit să înceapă o frânare de urgență.
Nu știu dacă tramvaiul era atât de vechi în cât nu avea frâna bună sau poate era un tramvai care mergea bine și corect și care ar fi putut să frâneze, nu știu cât de mult și cât de repede a acționat vatmanul. Probabilitatea ca acesta să reacționeze târziu este foarte mare, pentru că ei de multe ori sunt neatenți", a mai precizat el, în exclusivitate.
Pompierii au intervenit imediat la locul accidentului dintre o mașină și un tramvai.
Modelul Suediei, o idee ce ar trebui aplicată în România
Pe de altă parte, Titi Aur a adus în discuție și modelul Suediei, una dintre țările cu cele mai puține accidente în care sunt implicate victime. Acesta a explicat modul de funcționare al autorităților suedeze și spune că atunci când într-un loc se produc din ce în ce mai multe accidente, ar fi indicat ca autoritățile, la rândul lor, să se sesizeze și să vadă ce se poate întâmpla, cu exactitate, pentru remedierea problemei.
"Un alt lucru care ar fi trebuit făcut, dar povestea este mult prea delicată, în sensul că înțeleg că în această intersecție au fost, doar anul acesta, șapte accidente sau cel puțin așa am înțeles din presă. Acum, haideți să luăm exemplul Suediei care este cea mai normală țară din punctul acesta de vedere, în sensul că are cel mai puțin sânge pe șosea și cei mai puțini morți, răniți.
Când are loc un accident, oriunde are loc un accident, se face o mică comisie locală și se face o mică anchetă ca să vadă dacă în afara greșelii făcută de șoferi, dacă drumul respectiv are o problemă sau ar trebui să corecteze ceva sau nu și se ia o decizie în acest sens.
Dacă într-o anumită zonă apar două accidente, sunt obligați prin lege ca acea comisie să modifice ceva prin zonă, să mai tragă o dungă, să pună o restricție de viteză, să mute un parapet, etc. Pentru că dacă s-au întâmplat două accidente în aceeași zonă, este considerat că e o problemă și cu locul", a mai precizat Titi Aur, pentru WOWbiz.ro.
Ai informații care pot deveni o știre? Intră în contact cu reporterii noștri pe adresa de mail [email protected]!