
kanald.ro
Actualitate
Adeverința trebuie eliberată în mod obligatoriu, indiferent dacă salariatul a solicitat-o sau nu.
Angajatorii sunt obligați să elibereze salariatului sau fostului salariat copii ale documentelor existente în dosarul personal și copii ale paginilor din registrul electronic cu înscrierile referitoare la persoană, împreună cu un document care să ateste activitatea pe care acesta a desfășurat-o, pe ce durată, cu ce salariu, cu ce vechime în muncă, în meserie și în specialitate. Ba mai mult, tot ei sunt sunt obligați să înființeze și să transmită către inspectoratul teritorial de muncă registrul general de evidență a salariaților.
Citeste si: De ce acte am nevoie pentru șomaj? Aici afli tot ce ai nevoie
Citeste si: Acte necesare pentru schimbarea permisului de circulație
De asemenea, în situația în care angajatorul nu poate elibera adeverința de vechime în muncă, aceasta poate fi solicitată de către beneficiar la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia activează angajatorul/fostul angajator. "Inspectoratul teritorial de muncă în cauză eliberează documentul, în baza registrului electronic transmis de angajator, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării", conform HG nr. 500/2011.
”La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activitații, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate", conform Art.34 din Codul muncii.
Sursa: legislațiamuncii.manager.ro